miniatura

Surówka z czerwonej kapusty i jabłka

Dzisiejszą bohaterką przepisu będzie czerwona (modra) kapusta, obok białej kapusty równie popularna odmiana o nietypowym, ładnym zabarwieniu. 

Swój niecodzienny, fioletowo-czerwony kolor, zawdzięcza przede wszystkim antocyjanom, mającym właściwości przeciwzapalne, ochronne oraz antynowotworowe. Zawiera spore ilości witamin, jak choćby z grupy B oraz witaminę C. Poza tym podobnie jak kapusta biała, jest bogata w szereg mikro i makroelementów (min. sód, potas, wapń, magnez, fosfor, żelazo) oraz witaminę A i E, posiada również w swoim składzie kwas foliowy, flawonoidy (min. sulforafan) oraz wiele innych związków, cennych dla zdrowia człowieka. Przy całym swoim odżywczym dobrodziejstwie jest jednocześnie warzywem bardzo nisko kalorycznym, gdyż 100 g. to zaledwie ok. 40 kcal. Regularne spożywanie kapusty czerwonej, polecane jest przy osłabieniu organizmu oraz niskiej odporności. Jej sok podobnie jak kapusty białej, posiada silne właściwości przeciwzapalne, łagodząc obrzęki i potłuczenia, pomagając pozbyć się nadmiaru wody z organizmu oraz działając leczniczo przy owrzodzeniach układu pokarmowego. Aby jednak sok z kapusty miał szansę zadziałać, należy go pić regularnie przez co najmniej 2 tygodnie. Przez ten okres wystarczy spożywać szklankę soku dziennie (można go zmieszać z sokiem innych warzyw lub owoców), aby uzyskać odczuwalną poprawę stanu zdrowia.

źródło: http://www.swiatkwiatow.pl/

Składniki:

  • mała główka kapusty 
  • 1 duże jabłko
  • 3 łyżeczki octu winnego z czerwonego wina 
  • sok z połowy cytryny 
  • 2 łyżeczki cukru 
  • 1 łyżeczka soli
  • pieprz i sól do smaku

Sposób przygotowania: 

  1. Kapustę obrać z wierzchnich liści i drobno poszatkować. 
  2. Poszatkowaną kapustę zasypać łyżeczką soli, aby skruszała i pozostawić na ok. 30 minut
  3. Jabłko obrać ze skórki, usunąć gniazda. Zetrzeć na tarce jarzynowej (o grubych oczkach), dodać do kapusty – wymieszać.
  4. Dodać ocet, sok z cytryny oraz cukier. 
  5. Doprawić do smaku solą, pieprzem i ewentualnie pozostałymi składnikami, tak, aby w smaku surówka była słodko-kwaśno-słona z wyczuwalną lekką nutą pieprzu. 

Uwaga! Surówkę najlepiej przygotować ok. 2 godzin przed podaniem, aby kapusta dobrze skruszała i przegryzła się z pozostałymi składnikami.

Smacznego :)

Domowy Wyrób

The following two tabs change content below.

carpecatino

Ostatnie wpisy carpecatino (zobacz wszystkie)