owsjczmini

Owsianka z prużonym jabłkiem, cynamonem i nasionami

Kiedy proste kanapki lub jajecznica stają się śniadaniową rutyną, warto sięgnąć po owsiankę, która nie dość, że syci na dość długo, to także jest bardzo zdrowa. W połączeniu z ulubionymi dodatkami możemy otrzymać szybkie, pyszne i zdrowe śniadanie. Moja propozycja podania nie zawiera cukru, ale jeżeli wolicie słodszą wersję, można go opcjonalnie dodać według uznania. 

Składniki: 

  • 250 ml mleka 
  • 7 łyżek owsianych płatków górskich
  • 1 jabłko
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki mieszanki nasion babki płesznika i łupin babki jajowatej 
  • 2-3 łyżki łuskanych pestek dyni

Sposób przygotowania:

  1. Płatki owsiane zalać mlekiem i ustawić na średnim ogniu co jakiś czas przemieszać, bo owsianka lubi się czasami przypalić. Zagotować. Następnie zmniejszyć ogień, gotować jeszcze kilka minut do miękkości płatków. Przelać do miseczki i wymieszać z nasionami babek.  
  2. Jabłko obrać ze skórki, pokroić na mniejsze kawałki i przełożyć do garnuszka. Podlać odrobiną wody i prużyć kilka minut, dodać cynamon i dokładnie przemieszać. Uprużone jabłka przełożyć do miseczki z owsianką. 
  3. Z wierzchu posypać prażonymi pestkami dyni. 

Smacznego :) 

The following two tabs change content below.

carpecatino

Ostatnie wpisy carpecatino (zobacz wszystkie)